Pages

21 February 2015

BAB 20 : HARI PEPERIKSAAN


                        Sampailah masa dan waktu yang dinanti- nantikan. Maka peperiksaan jabatan telah pun diadakan di Dewan Kolej Tengku Kursiah, Jalan Sikamat Seremban. Kesemua calon terdiri daripada 27 calon juruteknik dan 1 calon juruteknik rendah. 6 calon dari Jelebu, 4 calon dari Tampin, 12 calon dari Seremban termasuk aku, 4 calon dari Port Dikson, dan 2 calon dari Kuala Pilah. Aku mulakan langkah kanan memasuki dewan dengan lafaz ‘bismillah’. Sebelum peperiksaan bermula, aku menadah tangan bermunajat kepada Allah SWT agar dipermudahkan urusanku untuk menjawab soalan peperiksaan ini.
            Peperiksaan ini mengambil masa selama dua hari. Aku akui, kertas soalannya memang susah dan amat mencabar. Tetapi, aku pasrah kepada Allah SWT kerana aku telah berusaha dan aku yakin Allah pasti akan permudahkan urusanku.
            “Ya Allah.. Aku telah berusaha. KepadaMu aku memohon dan kepadaMu jua aku berserah diri.” doaku di dalam hati.
            Aku mengharapkan kejayaan tetapi sekiranya aku gagal, sedikit pun tidak akan mengugat jawatan dan kejayaanku. Sedangkan bagi juruteknik- juruteknik yang lain, ada yang diberi peluang terakhir dan ada juga yang sudah boleh buat persediaan untuk diberhentikan jika gagal

            Keputusan peperiksaan tersebut akan diumumkan paling awal dalam tempoh enam bulan.

Terima Kasih

No comments:

>
© DI SEBALIK CERITA INI | Design By Blog Bingkisan Hati